Valitse maa, johon lähetys toimitetaan

Lähetysvakuutus

Kuljetusvakuutuspalvelu kattaa ostetuille tavaroille aiheutuneiden vahinkojen korvaamisen nopeutetun menettelyn kautta, jos jokin seuraavista tapauksista sattuu:
  • lähetyksen vahingoittuminen
  • lähetyksen hävittäminen

Kuljetusyritykset ovat vastuussa siitä, että tavarat toimitetaan vahingoittumattomina. Tietyissä tapauksissa niiden vastuuta on rajoitettu kansainvälisillä sopimuksilla. Tämä tarkoittaa, että se ei kata esimerkiksi lähetyksen vahingoittumista tai tuhoutumista luonnonkatastrofin seurauksena. Näissä tapauksissa valituksen käsittely voi kestää useita viikkoja. Käyttämällä toimitusvakuutuspalveluamme asiakas voi varmistaa, että reklamaatioiden käsittely on sujuvaa, vaivatonta ja nopeutettua ja että hän saa mahdollisen korvauksen ostamilleen tavaroille aiheutuneista vahingoista edellä mainittujen tapahtumien sattuessa.

Kuljetusvakuutuspalvelun suoritusehdot 

Lähetyksen vakuutus kattaa lähetyksen vahingoittumisen tai tuhoutumisen sen kuljetuksen aikana siitä hetkestä, kun lähetys lastataan sopimuksessa määriteltyyn kuljetusvälineeseen, siihen hetkeen, kun kuljetettu lähetys puretaan ja luovutetaan vastaanottajalle tai muulle vastaanottajan valtuuttamalle henkilölle. Jos lähetys noudetaan henkilökohtaisesti jossakin myyjän tai kuriiripalvelun noutopaikassa, toimituksen ajankohtana pidetään sitä, kun vastaanottaja noutaa lähetyksen. Jos lähetys on jaettu yksittäisiin osiin kuljetusta varten, vakuutusturva koskee kutakin lähetyksen osaa erikseen.

Kuljetusvakuutuspalvelun ansiosta asiakas voi nopeuttaa reklamaatioprosessia. Asiakas on velvollinen viimeistään 24 tunnin kuluessa tavaran vastaanottamisesta ilmoittamaan Muzikerille kaikista lähetyksen vaurioista tai tuhoutumisesta. Tavaroiden vaurioitumista koskevia tietoja on täydennettävä valokuvalla, jossa vaurioituneet tavarat näkyvät. Muziker järjestää tämän jälkeen vahingoittuneiden tavaroiden noutamisen ja palautuskuljetuksen kuriiripalvelun välityksellä (Muziker maksaa kustannukset). Tavaroiden vastaanottamisen jälkeen Muziker lähettää asiakkaalle korvaavan tuotteen välittömästi. Jos tuotetta ei ole kyseisellä hetkellä varastossa, Muziker tarjoaa asiakkaalle korvaavia tuotteita.

Asiakas hyväksyy sen, että Muziker ei palauta lähetyksen vakuutuspalvelusta maksettua maksua, jos asiakas peruuttaa sopimuksen. Kuljetusvakuutuksen kautta voidaan esittää korvausvaatimuksia vain laskussa lueteltujen tavaroiden ja ostetun kuljetusvakuutuspalvelun yhteydessä. Palvelun soveltamista ei voida vaatia muihin laskuihin tai muihin lähetyksiin eikä takautuvasti. Kuljetusvakuutuksen kautta tehty reklamaatio on osoitettava seuraavaan sähköpostiosoitteeseen: [email protected].

Esimerkki nro 1

  • Ostat ulkoilulasit hintaan 249 €.
  • Ostat niille Toimitusvakuutuksen lisäpalveluna.
  • Kuljetuksen aikana meiltä sinulle paketti vaurioituu ja lasit ovat vaurioituneet myös jonkin verran.
  • Olet kuitenkin ostanut toimitusvakuutuksen lisäpalveluna, joten heti kun vaurioitunut tuote on palautettu meille, lähetämme sinulle uuden tuotteen ilman että sinun täytyy odottaa korvausprosessin päättymistä. Jos meillä ei ole uutta kappaletta varastossa, saat heti lahjakortin, jolla voit ostaa uusia tuotteita myymälästämme.

Esimerkki nro 2

  • Ostat onkivapoja hintaan 129,95 €.
  • Ostat niille Toimitusvakuutuksen lisäpalveluna.
  • Vavat rikkoutuvat matkalla luoksesi, ja vaikuttaa siltä, että tämän on aiheuttanut toimittaja.
  • Sinun ei tarvitse odottaa koko reklamaatioprosessin valmistumista: kun paketti on palautettu meille, lähetämme sinulle uuden tuotteen tai jos meillä ei enää ole alkuperäistä mallia varastossa saat lahjakortin myymäläämme.

Miten se tehdään?

FAQ - Usein kysyttyä


Kuinka monta päivää minulla on aikaa ilmoittaa vahingoittuneesta lähetyksestä?
Vahingoittuneista lähetyksistä voidaan ilmoittaa 14 päivän kuluessa toimituksesta. Nopeamman käsittelyn varmistamiseksi suosittelemme kuitenkin ottamaan yhteyttä meihin 3 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.

Pitääkö minun maksaa toimituskulut uudelleen?
Ei tietenkään. Toimitus tapahtuu meidän kustannuksellamme. Sinulla on vakuutus, joten et maksa uudelleen.

Entä jos uusia tavaroita ei ole enää varastossa?
Keskustelemme vaihtoehtoisesta ratkaisusta, ja jos et ole samaa mieltä, palautamme rahasi.

Minne teen ilmoituksen vahingoittuneesta paketista?
Voit soittaa asiakaspalveluumme tai lähettää meille sähköpostia tai ottaa meihin yhteyttä asiakaschatin kautta.